Forældresamarbejde
Vi kommunikerer med hinanden på AULA
Vores skriftlige kommunikation med elever og forældre på Magleblik Skole sker igennem Aula. På andre medier som for eksempel Facebook eller Instagram deler vi aldrig personfølsomme oplysninger. De sociale platforme er blot til at informere generelt om aktiviteter på skolen. Når vi bruger Aula forsøger vi altid at kommunikere tydeligt og vi afstemmer budskab, form […]
Anti-mobbe-strategi er essentiel for os
På Magleblik Skole har vi taget konkrete tiltag mod det gode skoleliv, da vi vil være skolen, hvor alle lykkes. For at blive det, skal alle mødes ”hvor de er” og få tildelt rammer for udvikling. I personalegruppen arbejder vi alle med at udvikle vores professionelle relationskompetence ved at styrke positive emotioner, afstemme, mentalisere, handle […]
Godt samarbejde mellem skole og hjem
Dine børn går i skole i mange år, og selvom forældre og familie er den primære gennemgående påvirkning i vores allesammens liv, er skoletiden et af de elementer, der fylder mest i børns liv og udvikling. På Magleblik Skole sætter vi derfor samarbejdet mellem skole og hjem meget højt på vores prioritetsliste. Konkret arbejder vi […]
Skolebestyrelsen på Magleblik Skole
En del af rammen omkring Magleblik Skole er et skolevæsen med et solidt og frugtbart samarbejde med nysgerrige og engagerede forældre. Det er et samspil mellem skole, forældre og børn at skabe den bedste folkeskole. En af de store drivkræfter er selvfølgelig Magleblik Skoles skolebestyrelse. Her er der højt til loftet, og masser af plads […]
Høj undervisningseffekt
Der er gode resultater på hos os, og mange børn lærer mere og hurtigere på Magleblik Skole end på mange andre skoler. Konkret ligger tallene (2021) for undervisningseffekten over niveauet på landsplan. Faktisk betyder det, at Magleblik Skole ligger på niveau eller i visse tilfælde over privatskoler i undervisningseffekt. Det er vi naturligvis stolte af […]
Magleblik Skoles mission
Vi vil være skolen, hvor alle lykkes! For os er det af afgørende betydning, at vi anerkender alle – ikke mindst barnet eller den unge. Det giver selvværd og øger livsdueligheden. Det kan betyde, at en medarbejdergruppe skal dygtiggøre sig om specialpædagogiske værktøjer eller undervises i at møde højtbegavet børn, så også de får de optimale […]